duminică, 1 decembrie 2013

Ciolan De Porc Cu Bere La Cuptor

Peter este un virtual prieten culinar pe care il admir foarte mult pentru maiestria culinara, pentru talentul de povestitor si pentru arta fotografica. A dezvaluit pe “culi” ca este un neamt banatean, de-al nostru, originar din Darova, actualmente stabilit in Germania. Peter (pitt4 pe “culinar”) a postat reteta pe care am prestat-o eu azi cu descrierea “si o halba de bere in mana – zici ca esti la Oktoberfest!”. Cu toate ca e februarie, reteta a fost foarte apreciata la mine acasa.
ciolan de porc cu bere la cuptor, reteta culinara
Timp de pregatire:  ore
Timp de gatire:  ore
Timp Total:  ore
Numar portii: 2 portii
Grad de dificultate: mediu
ciolan 001
  • 1 (sau dupa cat de mare va e pofta si cati meseni asteptati, mai multe) ciolan de porc in prealabil oparit (eu l-am fiert 1/4 ora)
  • sare, piper, chimion, 2-3 catei de usturoi
  • 1 – 2 sticle de bere (in raport cu numarul ciolanelor)
Ciolanul se cresteaza:
ciolan 003
Sarea, usturoiul, piperul si chimionul se dau la blender:
ciolan 004
Se freaca bine ciolanul pe toata suprafata cu acest amestec:
ciolan 005
Se aseaza pe gratarul cuptorului preincins la 220 de grade, cu o tava dedesubt. Temperatura cuptorului se lasa la 220 de grade timp de 20 de minute, apoi se reduce la 180 de grade. Pentru un ciolan de 1,5-2 kg se iau in calcul 2-2,1/4 ore timp de coacere. Pe toata durata prepararii se stropeste ciolanul cu sosul format in tava si se toarna pe el bere. Eu am folosit acest sortiment:
ciolan 007
Producatorii sustin ca ar fi “probabil cea mai buna bere din lume” iar eu am mai gustat cate putin, ca sa imi formez o parare. Hm…mai ca imi vine sa ii cred!Dupa o ora am introdus in cuptor si niste cartofi spalati bine si inveliti in staniol. (Am profitat de ocazie sa mai torn niste bere pe ciolan, nitelus pe gatlej si un pic de sos din tava…tot pe ciolan).
ciolan 009
Cand este gata, carnea se desprinde cu usurinta de pe os, este moale si frageda. L-am servit cu cartofii copti imbogatiti cu un sos de iaurt cu usturoi si verdeturi si varza calita:
portie de ciolan de porc cu bere la cuptor
Mie mi-a placut. Mult. Dar sotul a fost de-a dreptul vrajit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu